Monday, December 27, 2010

Apa Perlu Datang Meeting?

          Setiap Selasa ada business talk atau meeting di TTC 1, USJ 9 pada jam 8.45 mlm. Malam besok pun ada. Datanglah. Datang meeting sangat penting. Dia adalah pemakanan wajib dalam bisness MLM. Ia adalah nyawa dalam MLM. Ia adalah kunci terpenting untuk suksess. Tanpanya tak mungkin kita boleh berjaya. Malahan tiada orang yang berjaya di dalam industri MLM tanpa menghadiri meeting.

          Ada orang kata buat apa datang? Sama je tiap kali datang. Benda tu juga yang diperkatakan. Tak ada beza. Itulah kata2 orang yang menempah kegagalan dalam perniagaan ini.
         Saya dah berbelas tahun dalam industri MLM. Dalam Hai O sahaja dah lebih lapan tahun. Tidak pernah jemu datang meeting. Tak pernah rasa menyampah dengan meeting. Malahan sentiasa merasa excited dan tertunggu2 meeting seterusnya.

Apa perlunya datang meeting?
Untuk melihat orang2 yang berjaya.
Untuk mendapat ilmu berniaga.
Untuk belajar tentang produk.
Untuk belajar cara berdemo.
Untuk belajar cara membina network.
untuk belajar menjadi pemimpin yang hebat.
Untuk membimbing dan dibimbing.
Untuk berkongsi tips kejayaan dengan orang lain.
untuk mengembangkan network bila kita bawa orang baru.
Untuk memperkenalkan rakan kongsi baru kita kepada upline.
Untuk recharge semangat kita.
Macam hp juga, tiap2 hari kena charge batery. Macam mana mahalpun hp kita, jika tak ada bateri, tentu tak boleh gunakan!
Lepas meeting, selalunya ada table talk untuk personal tauch dengan CDM masing2.
Untuk merapatkan silaturrahim walaupun dengan sideline. Bagusnya, sideline pun bersedia untuk berkongsi kejayaan mereka di dalam AT 181.
Nak rapat pun boleh. Nak baik dan mesra pun boleh.
Untuk merasa happy dan enjoy dalam MLM. Join akademi Taipan lagi enjoy. Jika datang meeting, boleh bercerita, boleh berkongsi, boleh menyanyi, boleh berjumpa orang2 yang hebat, boleh dapatkan semangat dan lain2. Itulah rahsia besar saya lama dalam bisness ini. Sentiasa merasa seronok dan gembira. Tiada tekanan. Tiada terikat dengan peraturan di pejabat.
Jika kita dah berjaya, untuk lebih berjaya lagi.

Datang je. Jika anda dah lama tak datang, datanglah malam besok. Taipan sentiasa mengalu2kan warganya. Tak ada rakan kongsipun tak apa.
Datang terus ambil semangat, pulihkan keyakinan dan dapatkan semula aura yang telah lama hilang. lepas datang tiga empat kali berturut2, nanti semangat anda akan pulih kembali. Impian kembali segar, kemahuan kembali memuncak, semangat kembali membara.
Lepas itu barulah kita bertindak. Buat senarai nama, menghubungi prospek anda, buat appoiment dengan upline atau CDM anda, tajamkan skil untuk closing, pergi stokis, urus dana dan sebagainya. Itu semua anda boleh dapat apabila anda datang meeting.

Jik datang meeting, datanglah awal. Duduk di hadapan tentulah berbeza dengan duduk di belakang. Yang bagusnya, datanglah bersama rakan kongsi baru dan lama.

Datanglah dengan penuh semangat. Bawalah hati anda bersama. Jangan merasa malas, terpaksa atau bagai dipaksa untuk datang. Datang meeting pula mestilah kerana kemahuan anda sendiri. Mahu berjaya juga kerana kehendak dan kemahuan anda sendiri. Bukannya kerana orang lain.
Atas lantaipun jadi...personal tauch selepas meeting berakhir.

Meeting di Akademi Taipan 181 sentiasa ramai, sentiasa padat dan penuh. Banyak mendapat ilmu, semangat dan sharing. Inilah yang dikatakan bimbingan percuma yang disediakan oleh akademi ini.
Kadang2 CDM2 pun buat perbincangan
meja bulat selepas meeting.
Semuanya untuk memantapkan Akademi Taipan 181.
Sokongan padu CDM2 kepada rakan kongsi memang luar biasa hebatnya.
Datanglah untuk berjumpa dengan mereka, bertanya kepada mereka, berbincang dengan mereka, mendapatkan tips dan ilmu dengan mereka. Inilah hebatnya sideline di dalam akademi ini.
Walaupun sideline, tiada rahsia untuk berjaya. semuanya akan dikongsikan dengan anda semua.

Datanglah malam besok ya di TTC 1, USJ 9. Opppsss....tetapi maaf kerana kami tiada di KL.
Bercuti ke Singapore bersama anak2.
Tetapi hati saya sentiasa bersama anda semua.

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.