Monday, August 15, 2011

YES!



YES!
Bermakna....
Saya bersetuju
Saya akan melakukannya
Saya pasti bersedia untuk memikulnya
Saya akan bertindak
Saya akan memulakannya
Saya akan buat
Saya akan ikut

Tetapi banyak juga yg kita jumpa
Hari ni Yes, esok No
Hari Ya, esok tidak
Hari ni Ok, esok tak OK
Hari ni mahu, esok dah tak mahu
Hari  ni setuju, esok dah tak setuju
Hari ni elok, esok dah tak elok
Hari ni positif, esok negatif
Hari ni bagus, esok dah tak bagus
Hari ni setuju, esok dah tak setuju.

Kenapa begitu?
Manusia berbeza2.
Rambut sama hitam hati lain2.
hati manusia itu terlalu mudah berubah.
Manusia cepat terpngaruh dan mudah dipengaruhi.
Dan mereka lebih mudah terpengaruh kepada unsur negatif.
Mereka lebih mudah terikut dgn perkara buruk berbanding yg baik.
Dan suasana yg buruk, negatif, tak memberangsangkan, lemah dan tidak kondusif lebih bnyak
berbanding suasana baik, positif, kuat dan memberangsangkan di sekeliling kita.

Apa lagi jika kita sendiri tidak ada pendirian, kurang berilmu, macam lalang,
tidak ada prinsip, mudah diperkotak katik, tidak mahu menerima yg positif,
banyak negatif, lemah, berburuk sangka dan sebagainya.
maka sampai bila2 pun kita tetap di takuk lama.

Jumpa lagi.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.