Saturday, December 10, 2011

Dah Masuk Rupanya!!!

Dah jam 12.15 tgh malam. Dah hari Sabtu kiranya.
Bonus dah masuk semalam..Jumaat rupanya.
Ya ke?
Banyak ke?
Berapa bulan ni dapat?
Lepas ke wawasan.
Lepas car fund?
Berapa dapat pencennya?
Syukur alhamdulillah.

Aku ni tak pernah gi semak bonus, kadang2 aku yg paling lewat tahu jumlahnya.
Akaun Public Bank aku bukan nama personal tapi nama company.
Spectra Global Network Sdn Bhd.
Ini untuk bisness MLM Hai O Marketing.
Aku  Pengarahnya....Bangga juga laa.
Ada lagi lembaga Pengarah yg lain.
Current account, jadi tak ada ATM card la.
Yg ada hanya cek.
jadi aku hanya boleh semak di kaunter.
Sabtu dan Ahad tak boleh tau.
Terpaksa tunggu hari Isnin depan.


Alhamdulillah, Dah 9 tahun menikmati BONUS setiap bulan.
Ada banyak, ada sedikit, ada terlalu banyak, ada sederhana banyak.
Tapi tak pernah kurang dari gaji aku masa berenti jadi cikgu dulu.
Boleh buat makan.
Boleh buat menampung hidup.
Boleh buat simpanan.
Boleh buat hantar anak belajar kat u, dalam dan luar negara.
tak perlu menagih PTPTN.
Boleh buat beli kereta, kereta besar dan kereta kecil.

Boleh buat gi makan angin, dalam atau luar negara.
Boleh buat gi haji, dgn pakej yg sgt selesa.
Boleh buat beli rumah pangsapuri, kondominium, teres kedai, rumah teres beberapa buah.
Yg terbaru perumahan Sentosa dah siap, aku baru dapat kunci lagi.
Alhamdulillah, dah bertalu2 org call tanya harganya. memang untuk dijual pun.

Boleh buat simpanan sikit2, kat tabung haji, kat ASB, kat public mutual.
Boleh buat beli tanah kebun, tanah lot, tanah kubur dan lain2.
Boleh juga buat beli emas sikit2 untuk pakai sendiri, pakaikan utk anak2 perempuan.
Boleh buat bayar zakat, sedekah dan bantu org lain yg memerlukan.
Tapi awas, cukai pun ada kena bayar.
Banyak gak tu...hu hu hu.



Syukur pada Allah SWT.
Rezeki anugerahnya melimpah ruah pada kami sekeluarga.


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.