Sunday, December 25, 2011

Menziarah

Minum petang.
Kebetulan Aimi ada kat rumah.
Aku pun tak ke mana.
Aku masakkan nasi goreng special dan martabak diraja dari Kelantan.
Sukalah anak2 kalau mama yg masak.

"yummmi...sedapnya, bestnya mama masak lagi hari ni" sorak Aisyah.
Walaupun simple je, tapi anak2 suka jika aku masak.
Ya lah...air tangan ibu.

"Wah...sedapnya nasi goreng mama buat"...Kata Irah.

"Mama, besok buat spagheti yg selalu mama masak tu, dah lamala tak makan".
Kata Aimi.

Anda menikmati sajian apa petang ni?
Goreng pisang, keropok goreng, ubi rebus?
Teh O panas atai kopi O panas.
Jika ada ubi kemili lagi best.
Itu ubi kegemaran aku.
Tapi kat KL ni mana la nak cari ubi kemili ya?
Ada sapa tau kat mana ada?
Nanti inbox kat aku ya.

Sebenarnya jam 4 ptg tadi baru je sampai rumah.
Kami dari Putraajaya.
Selepas BOP di USJ 9, kami menzirahi CDM Che Mat Razali di rumahnya
di Precint 18 Putrajaya.
CDM Haryati dan CDM Jai pun hadir sama.

Alhamdulillah nampak kakinya dah baik dah.
Dah kering, dah boleh jalan.
Hari tu tengok imej mms, uuuuu... menakutkan aku.
Memang tak boleh nak jadi misi, apa lagi nak jadi doktor aku ni.
Penakut...

Selasa nanti dah mula kerja katanya.
Waktu kami sampai, keluarganya pun ada.
Mak, ayah dan adik2 CDM Che Mat dari Kelantan yg baru tiba.
Lupa lak nak  snap snap snap.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.