Saturday, December 24, 2011

Pendapatan Kerja Sambilan

Kerja Sambilan?
Tak ramai yg sanggup melakukannya
kerana banyak sebab
dan alasan.
Tetapi ada waktunya pendapatan kerja sambilan lebih besar
pendapatannya dari kerja tetap.
Malahan pendapatan kerja sambilan, bagi setengah orang..100 peratus hasilnya
dimasukkan ke dalam tabungan tanpa langsung mengusiknya
untuk kegunaan harian.

Jangan sempitkan cara berfikir kita tentang pendapatan dari kerja sambilan.
Lihatlah potensi diri kita.
Bukan sekadar membayangkan kerja sambilan itu ialah
mencuci pinggan di kedai mamak
atau di KFC sahaja.
Setiap orang mempunyai potensi dan kemahiran yg dapat ditukar menjadi wang.
Setiap orang juga mempunyai lebihan masa yg
dapat ditukar kepada wang.
Dan setiap orang juga mempunyai lebihan tenaga untuk
menukarkannya menjadi wang.
Apa yg perlu ialah untuk mencari peluang dan bertindaklah untuk menukarkannya
kepada wang.

Pengalaman aku  dahulu ketika buat Hai O sebagai kerja sambilan
pada tahun 2003 dahulu.

Kesempatan untuk menjana wang melalui minat menjual, kelebihan produk, lebihan masa dan tenaga yg aku miliki, aku tukarkan kepada wang,
dan aku gunakan sepenuhnya.
Mata duitan?
Ya, memang aku sukakan wang.

Kerja tetap aku Guru Penolong Kanan Sekolah Menengah Gred DG41.
Gaji aku ketika itu RM3540.25

Tetapi bandingkan pendapatan hasil kerja sambilan aku
ke hulu ke hilir berkongsi kehebatan produk dan menjual Premium Beautiful.

Bulan pertama.....RM3000.00
Bulan kedua...RM5100.00
Bulan ketiga...RM7200.00
Bulan keempat...RM8600.00
Bulan kelima...RM14 900.00
Bulan ke 12...RM33 000.00


Dan bulan itu juga aku terus meletakkan jawatan dgn notis 24 jam
sebagai pendidik yg telah disandang selama 15 tahun.

Ini itulah hasil kerja sambilan.
Syukur aku terpilih untuk merebut peluang yg datang.
Anda bagaimana?
Mahu mencari pendapatan dari kerja sambilan?
Boleh hubungi saya
016 2212181

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.