Friday, December 9, 2011

Fikirkan Boleh, Pasti Boleh


"Tak boleh buatlah Kak"

"Saya tak pandaila CDM, CDM bolehla, pandai cakap"

"saya tak ada kawan la CDM".

"Kalau MLM maaf, saya surrender".

"Oh maaflah, kalau networking, cari2 orang, aku angkat tangan memang aku kalah,
confirm aku gagal, mana boleh buat?"

"Dia tu memang hebat, mana boleh nak tiru dia.
Bukan semua orang macam dia".

Itulah yg selalu kita dengar.
Banyak org fikir begitu.
Rmai org fikir dia tak boleh berjaya.
Ramai org sangka dia tak pandai.
Ramai org menghukum pada diri sendiri, bahawa dia tak mungkin berjaya.
Ramai org mengaku kalah sebelum mereka mencuba.
Ramai org tak sedar mereka mempunyai potensi yg sgt luar biasa.

Tetapi terbukti, semua orang berjaya yakin kepada diri sendiri.
Mereka yakin dan percaya bahawa mereka boleh.
Walaupun semua org lain kata tak bolej, dia tetap yakin bahawa dia boleh.
Dan atas keyakinan itu, dia bertindak, dia melakukannya,
dia gagal tetapi dia tidak berputus asa.

Dan akhirnya
Dia boleh melakukannya.
Dia hebat.
Dia berjaya.

Katakan kepada diri kita
Aku Boleh
Aku Hebat
Aku Pasti Berjaya
.

SELAMAT MAJU JAYA!!!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.