Thursday, December 8, 2011

Aku Suka Semua

Assalamualaikum...
Jam 4 pagi dah, tersedar jam 3 pagi.
Sejak dua menjak ni, hampir setiap hari aku tersedar antara jam 3 hingga 4 pagi.
Walaupun aku tidur lewat, masih tersedar juga.
Alhamdulillah, Barangkali Allah nak aku bangun bersujud padaNya.
Selepas siap solat hajat, solat tahajjud atau mengaji dan lain2...dah tak lena nak tidur.
Apa aku buat?
Baca buku, baca majalah, layan fb, temgok emeil atau tulis entry baru.


Gambar di atas...
Pertemuan pertama, mungkin rezeki untuk kita dan rezeki juga untuknya.
Bakal mengubah kehidupannya dan mungkin juga mengubah kehidupab kita.
Mungkin pertemuan ini menemukan kepada bakal org hebat dlm bis kita.
Mungkin dia bakal CDM baru dlm network kita.

Jangan lupa ambil no HPnya. Dapatkan nombor contactnya.
Alamat rumahnya, tempat kerjanya dan apa yg dia buat.
Kemudian dlm tempoh 48 jam selepas pertemuan pertama,
hubungilah dia. Itulah followup.
Kerana dia tentu masih ingat kepada kita.

Buatlah appoitment dgnnya.
Ajak sembang dan minum2 dulu.
Bina hubungan dan silaturrahim dulu.
Ada waktunya, terus berkongsi ttg bisnes pun tak boleh juga.
Ramai org tak suka.
Binalah persahabatan dulu.
Masuklah sedikit demi sedikit.
Mungkin boleh berkongsi kehebatan produk.
Atau memahami apa keperluannya...
mungkin kesihatan, kewangan, dia perlukn kebebasan masa
atau mungkin dia suka melancong.

Dah lama berniaga ni, aku jumpa org macam2.
Ada yg terus nak buat.
Ada yg kita jumpa, selepas 6 bulan baru nak join.
Ada yg 2 tahun jumpa, baru masuk.
Malahan ada yg join selepas 5 tahun.
Ituupun selepas kita sangat berjaya, baru nak masuk

Ada yg guna produk saja.
Ada yg suka melancong je.
Ada yg nak duit je.
Ada yg terpikat dgn kereta.
Ada yg mahu berkawan dgn org2 yg hebat je.
Ada yg suka berjalan dn makan angin je.
Ada juga yg suka2 tengok AT je.
Ada juga yg suka dan seronok tengok meeting je, enjoy katanya.
Boleh hilang stress bila hadir kat Taipan.
Bila hilang tension bila jumpa org2 Taipan.
OOOO...gitu ke??

Ada yg suka semua.
Macam akula...aku semua suka.
Duit aku suka, kereta aku suka, rumah suka, perhiasan suka, duit banyak suka,
pengiktirafan suka,
penghargaan suka, melancong suka,
pencen aku suka,
bercakap aku suka, bagi motivasi suka,
mendengar org bercakap pun aku suka,
berkongsi suka, tengok org berjaya suka,
tengok org jadi hebat suka,
semua produk pun aku suka,
jual produk pun aku suka,
guna produk pun aku suka,
ke hulu kehilir suka, ke sana ke mari pun aku suka,
gi berjumpa org pun aku suka,
gi tabur flyerpun aku suka,
gi bank suka, gi urus dana pun aku suka,
org nak join aku suka, org tak mau pun tak apa,
gi meeting aku suka, buat program aku suka,
gi stokis aku suka, gi center aku suka,
dan aku suka semua
ciri2 bisnes macam yg aku buat sekarang.
Mungkin sebab tu aku boleh bertahan lama.
Dah 9 tahun...boleh tahan gak la.
Pendeknya
AKU SUKA SEMUA.

Pada aku, buatlah apa pun, kena enjoy dan seronok dgn apa yg kita buat.
baru kita tak stress.

Kata CDM Zulkifli Sohor
Drinking2
Talking2
Sharing2
Money Coming In






No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.