Thursday, December 29, 2011

Ulat Buku

Aisyah...tersenyum sorang2 berada dalam dunia khayalan bukunya.

Salam.
Ke Mana hari ni?
Aku cuma ada satu appointment jam 4 petang ni,
nak pakaikan customer PB.
Alhamdulillah, rezeki hujung bulan.
Orang bayar cash.
So aku bolehlah maintain 200 BV sahaja.
Syukur, sikit2pun duit gak.
Sikit2 pun business gak.
Sikit2 pun PV dan BV juga.

Pagi ni aku dan anak2 ke IOI Mall Puchong.
Bersama Aimi, Irah dan Aisyah. Bawa anak2 nak membeli pelbagai barang mereka.
Ada yg nak beli buku, ada yg nak beli baju, ada yg nak beli beg,
ada yg nak beli kasut, ada yg nak baiki jam tangan,
ada yg nak tengok hp baru.
Dan macam2 lagi.
Jika bukan aku ibunya, siapa lagi yg nak bawa?
Sampai jam 1.30 tghri di sana.

Jumpa pulak dgn CDM Kartini dan Aiman.
Beli barang2 anak sekolah gak nampaknya.
Yalah, sekolah dah nak buka Rabu ni.
Aisyah...jika dah dapat hajat dia tak peduli dunia lagi.
Buku buku buku.
Beli lima buah bukunya di Popular.
Juga beberapa kelengkapan persekolahannya.

Aimi beli baju, dia duduk baca buku.
Irah beli kasut, dia terus tatap buku.
Kami singgah kat samsung, dia masih baca buku.
Aku dah bergerak ke stor lain, dia masih dgn buku.
Inilah ulat buku.
5 buah buku...dua hari boleh dihabiskannya.
lepas tu minta buku lagi.
Lepas tu merayu beli buku lagi.
Merayu nak ke kedai buku lagi.
Popular, MPH, Amcorp Mall, PKNS Shah Alam dan macam2.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.