Tuesday, December 20, 2011

SM Faridah...Rakan Kongsi Baru

Kenal siapa ni?
Ini rakan kongsi baru aku.
Namanya

SM FARIDAH MOHD ALI.

Aku target bulan ni naik SSM.
Aku nak bonus lebih besar.
Mesti cari dua pakej baru boleh naik SSM.
Macam mana tu?
Kena gi demo la.
Kena jumpa orang la.
Kena kongsi peluang la.
Kena buka mulut la.
Kena senyum la.
Kena buat business card la.
Kena cari prospek la.
Kena rajin keluar demo la.
Kena buat appointment la.
Kena rajin datang meeting la.

Aku rasa macam macam SM baru.
Untuk terus bekerja dan berusaha.
Aku tak boleh mengharap hanya pada rakan kongsi.
Aku tak boleh hanya mengharap rakan kongsi bergerak, berdemo atau buat appointment.
Aku yang kena buat.
Aku yang kena turun padang.
Aku yg kena buat demo.
Aku yg kena buat appointment.
Aku yg mesti fight.

Itulah tugas aku sebagai SM baru.
Jika aku mahu terus menjana income dgn Hai O.
Jika aku mahu terus duit banyak dgn Hai O.
Jika aku mahu terus kaya dgn Hai O.
Jika mahu terus melancong seluruh dunia dgn Hai O.
Jika mahu terus pakai kereta mewah dgn Hai O.
Jika mahu terus kumpul aset dgn Hai O.
Jika mahu hidup senang dgn Hai O.
Jika mahu poket penuh dgn Hai O.
Jika mahu kekal berjaya dgn Hai O.
Jika mahu terus di puncak bersama Hai O.

Aku tak mahu susah macam dulu.
Aku tak mahu miskin macam dulu.
Aku tak mahu jadi kuli orang macam dulu.
Aku tak mahu kerja utk org macam dulu.

Mahu tak mahu aku kena terus buat.
Kena terus yakin bahawa ini business yg terhebat.
Kena terus percaya kepada diri sendiri.
Nak gi buat benda lain, MLM lain, insurans, business lain???
Belum tentu akan berjaya.
Belum tentu boleh jadi kaya.

Company masih hebat.
Company masih kukuh.
Company masih yg terbaik.
Company masih yg terunggul.
Marketing company masih yg paling best.
Keuntungan yg diberi masih yg paling besar
berbanding syarikat lain?
Produk2 company kekal di tahap 5 bintang.
Company kita kekal tiada tandingan seperti company lain.

Adakah kita sekukuh company?
Adakah kita telah memberi yg terbaik utk
mendapat yg terbaik dr company?
Adakah kita terunggul dlm usaha kita?
Adakah kita telah memberikan yg terhebat
untuk business kita sendiri?
Adakah sikap dan usaha kita juga 5 bintang untuk
meraih 5 bintang yg disediakan oleh company?

Semua jawapan ada pada kita.
SM FARIDAH MOHD ALI....
Rakan kongsi baru diperlukan di seluruh negara.
Call saya ya

SM FARIDAH MOHD ALI
016 2212181





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.