Monday, June 13, 2011

Butik Pengantin ROSE MZ

Butik Pengantin ROSE MZ.
Agak glamour juga terutama untuk penduduk Kajang.
Terletak bersebelahan Butik Dzull Classic.
Dah lama jugak aku menjadi pelanggan ROSE MZ.
Rasanya dah lebih 4 tahun aku jaadi customer tetapnya.
Kebanyakan baju aku, dia yang jahit.
Harganya boleh tahan. RM1000, RM1500, RM2000 pun ada.
Murah2pun RM700 untuk jubah maxi yang macam selalu aku pakai ke meeting tu.
Jika blause, sehelaipun dah RM280 hingga RM400 harganya.
Tetapi paling penting bagi aku ialah sedap dipakai dan cantik terletak
apabila disarungkan di badan.

Paling aku suka, servicenya tip top.
Cepat siapnya.
Dua hari dah siap. Sediakan ongkasnya saja ya.
Semuanya ditanggung beres.

Baju aku sekeluarga memang aku dah tempah kat ROSE MZ.
Dulu aku je.
Lepas tu aku bawa anak2 dan adik beradik mana yang tinggal di KL
ni datang tengok butik ni.
Sekarang semua dah jadi pelanggan.

Baju2 aku banyak yang aku tempah dengan butik ini.
Baju dinner, baju untuk majlis formal, baju kasual, seluar panjang,
baju untuk hari raya,
baju untuk kenduri, jubah labuh untuk ke haji dan umrah
pun aku tempah dengan
butik ROSE MZ.

Cakaplah nak baju apa, semua butik ni boleh sediakan.
Tuan punyanya, Rose dan anak2nya dah kenal dan tahu sangat selera aku.
Ada waktu aku call by handphone je untuk tempah.
Kain, colour dan coraknya, semua Rose yang sediakan.
Dia dah tahu warna dan corak kesukaan ku.
Rose juga dah faham sangat, jika maxi bagaimana, jika blause macam mana,
jika baju sepasang macam mana, jika seluar apa gayanya
atau tudungnya sekali.
Bagi tahu je, bila nak pakai baju tu, dua haripun Rose boleh siapkan.
Ada waktu, jika ada baju yang dijahitnya siap, dia akan call
aku dulu kot2 aku mahu.
Aku gi tengoklah, jika berkenan bayar je.
Jika tak berkenan, baru dia akan call customernya yang lain.
Aku boleh recomand butik ini pada sesiapa yang nak cari tempat jahit baju.

Inilah paper bag Butik Pengantin ROSE MZ.
Minggu lepas ada aku ke butiknya untuk melihat beberapa helai baju yang dijahitnya.
Aku tak tempah pun.
Tapi saja je suka2 gi tengok kot2 aku suka.
"Datanglah Faridah, ada 6 helai yang siap, mesti sesuai untuk Faridah.
Saiznya memang untuk Faridah".
Pandainya memujuk...berniaga ni mesti pandai memujuk rayu.
Aku selalu terkena santau pujukan Rose.
Memang lesaplah duit aku kalau aku gi ke butik Rose.
Cair dengar dia bercakap.
Apa lagi kalau Rose padankan dengan tudung jahitannya semasa aku fitting tu.

RM280 sehelai. Aku ambik.
Hijau hitam.Try tukar selera warnanya.
Selalunya merah hitam.
Yang ni pun aku ambil, harganya sama dengan blause hijau kat atas tadi tu.
RM280. Ada banyak ropol di bahagian leher dan dada.
Juga ropol di bahagian bawah tangannya.
Yang ni mahal sikit kata Rose.
Harganya RM310 sehelai kerana jenis kainnya berbeza dengan
kain untuk dua helai blause yang terdahulu.
Aku ambik gak.
Hu hu hu...jangan marah darling, u kata nak suruh isteri nampak sentiasa cantik dan menawan.
Potongannya tak sexi, menutupi bahagian punggung,
sesuailah dengan aku yang dah jadi mak haji ni.
Sangat sesuai dipakai dengan seluar panjang longgar.

Ketiga2nya aku ambik u.
Tak ada hal punya, duit ada, belilah.
RM280 + RM280 + RM310 = RM870.
Tak apalah, imej pun nak kena jaga gak, gaya pun nak kena ada.
Tapi pada aku, tak salah kalau kita mampu.
Jangan pulak bergaya lebih tapi poketnya kosooooonnnggggg.
Yang tu jangan amalkan ya.

Ohhh...yang ni aku beli semalam masa kat Starhill Gallery Bukit Bintang.
Untuk sut ni pun aku habis RM439 tak termasuk tudung.
Alaaa..bolehlah kan..takkan nak pakai blause yang sama dengan yang gi ke Korea,
Paris dan Switzerland tahun2 sudah.
Untuk pakai pada hari pertama ke Hong Kong nanti.
Saja le nak bergaya kat Hong Kong nanti.
Tema biru turkuaz
Aku padankankan dengan kemeja putih jalur biru dan cardigan labuh hitam serta tudung biru.
Anak2 aku pun dah siap baju dan colour temanya. Sedondong gitu.

Seronoknya nak gi Hong Kong.
Bagi yang layak ke sana, tentu tak sabar kan.
Tinggal lagi lima hari sahaja.
Bagi yang terlepas peluang ke Hong Kong, tak apa.
Janganlah sedey ya.
Ada banyak lagi trip yang menanti.

TERKINI IALAH TRIP
UMRAH/HOLLAND DAN BELGIUM.
WOWWW....BESTNYERRR.
CALL ME 016 2212181.


Ok lah, aku nak bersiap nak gi masjid jap lagi.
Maghrib... bye bye.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.