Friday, June 17, 2011

Menunggu Untuk Ke Hong Kong

Petang semalam kiranya dah siap packing barang2 keperluan untuk ke Hong Kong.
Masa dah tak banyak. kami kena siapkan dua beg besar.
satuuntuk aku dan hubby.
satu lagi untuk Irah dan Aisyah.
Hari ni aku ke Kelantan untuk menghadiri majlis akad nikah Muhammad Arif,
anak saudara kesayangan. petang ni aku bertolak pulang semula ke KL jam 7.15 petang.
So malam tadi kira dah sebahagian besar siap.
Tinggal sebahagian kecil lagi nak pack makanan ringan, ubat2an dan personal care.

Anak2 memang excited.
Maklum nak holiday ke Disneyland.
Next week, mereka kena ponteng sekolah selama dua hari Isnin dan Selasa.
Dah buat surat dah.

Sebuah beg besar untuk Irah dan Aisyah.
Mereka share je.
Lagi pun mereka berdua satu bilik.
Termasuk juga Sofia anak CDM Haryati dan CDM Kept Jai.
Ini lak beg aku dan Dzul.
Takbawa banyak sangat. secukupnya saja.
lagi pun bukan lama, 21 jun dah balik ke Malaysia.
Beg besar jenama Samsonite ni tahan lasak betul.
Aku ingat dah separuh dunia dia ikut aku melancong.
Banyak jasanya, mengisikan barang2 keperluan aku sebagai tuannya.
Samsonite dah sampai ke Korea, Paris, Tokyo, Sydney, Mekah, Switzerland, Cairo, Singapore dan
akan sampai ke ong Kong pulak. Separuh dunia gaklah Samsonite sampai.
Tahan lasak beg ni.
Harganya boleh tahan, lebih RM1200.
Petang tadi Irah dan aisyah ke Kedai Buku Popular di IOI Mall,
nak mencari bahan bacaan buat teman sepanjang perjalanan ke Hong Kong.
Irah beli empat buah.
Semua novel Inggeris.
Irah tak pernah beli buku bahasa melayu kecuali yang aku hadiahkan.
Dia tak berapa faham apabila membaca buku2 berbahasa Melayu.
Aku risau gak dengan keadaan Irah.
Gitulah pulak jadinya.

Enam buah buku untuk Aisyah.
Dapat buku senyap lah dia.
Jika tidak mulutnya, pop pek pop pek.
Tak berhenti bercakap dan bercerita.
Aku kena dengarlah kalau dia bercerita.
Kalau tidak memang dia marah.
"Asyik layan downline, anak tak nak layan". Katanya Aisyah.
Sorry sayang.

Malam ni aku akan terbang semula ke KL jam 7.15 petang.
Tiba di Subang nanti,hubby datang ambik terus pulang untuk persiapan terakhir ke Hong Kong.

Bagi anda yang tak ke Hong Kong,business talk berjalan seperti biasa pada Ahad 10.30 pagi dan
Selasa jam 8.45 malam si TTC USJ9.
Datang ya.
Kita fight ke Umraah dan Holland/Belgium lak ya.
Sapanak gi melancong?
Meh;lah kita gi sama2
Call nanti ya...0162212181

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.